måndag 19 mars 2012

Mjölkallergi?!

Juni har inte vait sig själv på ett bra tag. Gnällig och sover inte som vanligt om dagarna, hon har också utslag på armar, ben och bröst/mage. Smörjer med bepathen (stava?), men det hjälper inte alls.
Nu har min fina vän Elizabeth uppmärksammat mig på att utslagen kan vara från mjölken. Att jag inte tänkt på det innan? Så nu kör vi på mjölkfritt. Blandar den med hennes gamla mat nu i början för att hon ska vänja sig, men i morse glömde jag helt av den mjölkfria, och nån timme efter blev det ett j*vla liv på stumpan. Så nu vet jag ju med all säkerhet att hon inte tål mjölken. Har också börjat med minifom droppar, märkte skillnad direkt.
Enda negativa med den mjölkfria ersättningen är att den luktar rövsvett! Så kan ju tänka mig hur illa den smakar :P

Nu ska jag göra mig iordning och dra mig till Anna på en fika, inte träffat henne på flera veckor, så ska bli kul o snacka lite med henne.

Haidåå

3 kommentarer:

  1. Ja du den mjölk-fria ersättningen luktar ingen vidare :O . Vi fick den till stina när hon var 2 veckor. För stora syster och jag är Laktos . Prova även akupunktur för det hjälpte stina . Nu är hon alltid glad borsett när det är blöjbyte+mat.
    Sover hela nätter , vaknar även 30-45 minuter innan mej och pratar =) hoppas utslagen försvinner Kram till er <3<3

    SvaraRadera
  2. Alwin har har fårr mjölkallergi, vilken av sorterna kör du med? v kör med althera den är svindyr men funkar toppen bra:) nu får vi den på recept av barnläkaren så blir billigare. hoppas de är mjölken så ni kan få hjälp:) Kram

    SvaraRadera
  3. Har nutramigen nu, också svindyr, men hoppas vi kan få den på recept sen så den blir billigare. Har kört mjölkfritt i 2 dagar nu och utslagen är bättre och hon är mycket gladare, så förhoppningsvis så va det mjölken :)

    SvaraRadera