tisdag 6 september 2011

Hemma igen!

I helgen var vi som sagt på en minisemester med min familj, vi hyrde ett strandhus i Varberg, där vi firade mamma som fyllde år. Och så va vi givetvis på Ullared under lördagen :D Vi köpte massa saker till bebisen, så nu har vi nog det mesta som behövs under den första tiden med lillen. Blev lite kläder, nappar, flaskor, babyvård, inredning osv. Gick runt i ungefär 5 timmar, och jag kommer definitivt inte åka dit igen när jag är gravid, jag visste ju att det skulle bli jobbigt, men har nog aldrig haft så ont i ryggen och neråt som jag fick då. Hade lätt kunnat gå runt o titta ännu mer om jag bara hade orkat.

Stugan var jätte mysig, nära havet och allt, förutom lite små grejer som man retade sig på. Det stod att man hade ett eget kök i stugan, men när vi hade handlat dit mat för hela helgen, så finns det ingen ugn!? Jag tycker det är givet att man har en ugn i ett kök, och har man inte det så ska det stå det i beskrivningen om stället. Men det ordnade sig, vi fick låna en ugn från en av lägenheterna på området. Så vi fick vår potatisgratäng iaf :P

Så för att summera helgen allt som allt; Tåååårta, Ullared, fattig, grillning, promenader på stranden. Myspys :D Slänger upp nån bild längre ner ;)

Va hos barnmorskan igår också, allt va bra. Fick en remiss till sjukgymnasten, för ett foglossningsbälte. Hoppas att det kommer att hjälpa mig lite iaf. Mitt HB värde vill inte heller gå upp tydligen, så blir att ta mer blodprover för att ta reda på varför. Skulle tagit proverna idag, men när jag kom dit så var man tvungen att göra dom innan 10.00 och jag va där 10 min försent... Så få gå dit i morgon igen. Åkte hem till Vanja istället och drack kaffe och snackade lite en stund. Och i morgon kommer hon och vivan till mig och fikar :)

Ne nu ska jag plugga vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar