fredag 20 april 2012

Long time, no see....

Hela familjen har legat sjuka sen påsk... inte alls roligt.
Först Jonas som va hemma från jobbet med en dum förkylning.
Sen Juni, som fick magsjuka (säger dom på KSS iaf), när magsjukan äntligen va över fick stumpan feber. Som tur var höll febern bara en dag. Fast nu har hon fått hosta också, är väl inte så farligt, men hon hostar massa om nätterna stackarn.
Sen va det då min tur, förkylningen från helvetet. Den börjar väl bli bättre nu dock!

Idag har jag iaf varit väldigt effektiv, om jag få säga det själv. Fick ett städryck igår kväll, städade sovrummet, hallen och badrummet. Fortsatte idag med köket, diskmaskinen är ju helt cepe, så har diskat massa förhand (vilket jag hatar), hackat grönsaker till kvällens fredagsmys, tacos! Har ocskå ringt skolan och fixat ett möte med dom, så förhoppningsvis börjar jag till hösten igen, så Jonas får vara pappaledig. Och sist men inte minst, beställt nya linser, har haft samma par sen dec-jan nångång, börjar kännas kan jag tala om.. det är ju ändå månadslinser, inte halvårs!
Ska ta en runda till ICA med när Jonas kommer hem, handla hem det som fattas till tacosen, sen inom Elizabeth och ge henne pengar och hämta ersättningen som Jörgen va snäll och köpte till Juni när han va i Skövde :) Sen får resten av lägenheten nog vänta tills i morgon, fast det hade varit skönt att ha allt gjort innan helgen.

Aja, nu en latte (hade glömt hur gott det är) och lite tv innan gubben kommer.

1 kommentar:

  1. Hur har de gått med maten? äter hon fortfarande mjölkfri? vilken sort i såna fall?

    SvaraRadera